Kennis:
De deelnemers beschikken na afloop van de training over basiskennis van (digitale) prentenboeken, voorleesverhalen, liedjes en versjes voor de doelgroep 0 – 4-jarigen.
Vaardigheden, de deelnemers zijn in staat om:
• in samenspraak met de leidinggevende (en binnen het kader van de eigen organisatie) het (voor)leesbeleid op te zetten voor de eigen locatie en dit beleid vast te leggen in een Voorleesplan;
• praktisch uitvoering te geven aan dit beleid;
• collega’s te enthousiasmeren en het voorlezen levend te houden binnen de instelling;
• ouders te informeren (en te enthousiasmeren);
• een samenwerkingsverband met de bibliotheek en andere cultureel-educatieve instellingen in de eigen regio op te zetten en te onderhouden.
De training bestaat uit drie bijeenkomsten:
Bijeenkomst 1:
• Profiel voorlees coördinator
• Ontwikkelingsgebieden Riksen-Walraven
• Soorten boeken
• Voorlezen aan jonge kinderen
• Uitleg van educatieshop Rozet
Bijeenkomst 2:
• De leesomgeving
• Interactief voorlezen
• Digitale prentenboeken
• Voorleesactiviteiten
• Introductie voorleesplan
Bijeenkomst 3:
• Voorleesplan
• Ouderbetrokkenheid
• Tips om samen met ouders te doen
• Monitor
Meer informatie kun je vragen bij angelo.harbeek@rozet.nl of doreen.keurentjes@rozet.nl
Informatie | |
---|---|
Code
Training Voorleescoördinator
Gaat door
Wijk
Centrum
Activiteit
Workshop en Cursus
Tijdstip
Locatie
Rozet Centrum
(ruimte 4.11)
|